neděle 20. března 2011

Mutující medium


Mutující médium je výstava, která je nyní instalována ve velkém sále galerie Rudolfinum. Je to retrospektivní výstava české fotografie z let 1990-2010. Důvodem mé návštěvy byl především článek v novinách, který vyzdvihl kritiku uspořádání celé výstavy, které působí jaksi chaoticky. Kritiky občas nebývají zcela objektivní, takže jsem raději zašla na výstavu také sama, abych si o ni vytvořila vlastní názor. (Dekadenci také všichni kritizovali a já s výstavou neměla problém.)
Nyní musím dát za pravdu redaktorovi z novin, ve kterých onen článek byl. Uspořádání bylo opravdu chaotické. Zkoušela jsem najít nějaký skrytý smysl, který tam kurátor ukryl, ale marně. Celkový dojem z fotek mám také dosti rozporuplný. Kdybych si mohla vybrat, zašla bych v podstatě na výstavu jen Ivana Pinkavy. Jeho fotografie jsou naprosto úžasné, práce se světlem, kompozice i výběr modelů. Fotografie působí velice tajemným dojmem, který vás nutí se na ni neustále dívat. Ve své tvorbě se dostává do velmi zajímavých pohledů a jeho práce se neustále vyvíjí. Jeho fotografie byly zastoupeny i na nedávné výstavě Dekadence now!, který byla rovněž v galerii Rudolfinum. 
Z ostatních prací je třeba zmínit Michala Kalhouse (jeho práci jsem tu již představovala z galerie Emila Filly v Ústí nad Labem), Davida Možného (videoart), Milenu Dopitovou. Také Filipa Turka, který pojímá fotografie ve stylu velkých malířů (vytváří fotografie, které svým pojetím připomínají např. Picassa, Maneta, Da Vinchiho a jiné). 

Viděli jste tuto výstavu? Jaky na vás udělala dojem?
Přeji hezkou neděli (u mě slunečnou, tak snad i u vás:))

Ivan Pinkava

Ivan Pinkava

Ivan Pinkava

??

??

Milena Dipotová

Filip Turek


Foto Nikol

Žádné komentáře:

Okomentovat